Måste göras om

Jag hade riktigt skoj i lördags vill jag börja med att säga! Vi började tjejkvällen med att äta risotto (första gången jag smakade detta, och det var gudomligt!) och lax. Sen blev det lite snacks, surr och melodifestivalen. Behöver jag nämna att det blev Schlagerklubben vi hamnade på senare?!? :) Mycket dans, karaoke, black jack och bara trevligheter! Innan nattmaten på Max hann vi med ett stjärtlapp-åk i isborgen som står mitt i stan. Lite blåmärken fick man av isen, men det var roligt ändå! Tack och lov mådde jag prima dagen efter tillomed! En sån kväll måste göras om snart! :)

I söndags var Isak med hans familj här på besök. Pojkarna lekte och roade sig tills de var alldeles matta. Fick höra att de nog inte kommer flytta norrut än på ett tag så det kändes bra! Det blir ju inte så ofta man ses nu, men desto oftare än om de bodde drygt 20 mil bort...

Elliot var morgonpigg imorse. Han skulle prompt äta frukost med mig vid 5-tiden, vilket resulterade i att han har varit övertrött på förskolan. Redan vid 18.50 ville han gå och lägga sig i sin säng ikväll. Det måste vara något slags nytt rekord för honom! Men han behövde nog lite extra sömn.

Imorgon ska jag ringa Barnmottagningen och kolla upp när William ska dit på återbesök. Kanske att man kan flytta det lite närmare? Han har haft det jobbigt på nätterna denna vecka - har fått Singulair som vanligt innan han lagt sig och sedan hostat och hostat och hostat och fått Bricanyl vid 22.30-tiden. Stackarn! Det är verkligen inte roligt att ligga och lyssna när han hostar sådär mycket som han gör! Jag har då i alla fall lyckats få med hostningarna på film: under en sekvens på ca 2 minuter hann han med ett flertal hostattacker.

Jag hoppas (och ska strida för) att de kollar upp honom noggrannt denna gång. Kolla sänka? Blodprov? Röntgen? Bara de gör nånting så att vi ska kunna veta vad det är som gör att det är så jobbigt för honom! Astma kan nästan uteslutas tycker jag, med tanke på att han provat 5 olika mediciner nu och ingen av dem funkar. Allergikänningar skulle också försvinna med medicinen sa läkaren så det borde inte vara något sånt heller. Hmm... Håller tummarna för att det inte är något allvarligt iaf! (Men man kan inte hjälpa att man får de hemskaste av tankar ibland när han har en jobbig attack...)

Nu ska jag ta och krypa till kojs. Tidig morgon för mig idag och det känns i kroppen att man varit vaken länge!

Godnatt allesammans

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0