Ny hobby

Jag har hittat en ny hobby, nämligen photopearls. Har gjort klart min första tavla nu, tog inte alltför lång tid faktiskt! Frågan är ju vad mitt nästa motiv ska bli?

Originalbilden

Tavlan

I fredags åkte vi till stugan. Roligt att några av släktingarna från Stockholm var där, längesen jag träffade dem! Så vi åkte till Svansele och vildmarkscampen där för att titta på lite djur och äta god mat. Efter det var det dags för mig och Morgan att göra oss iordning för kvällens trevligheter :) Vi lämnade Elliot med mormor och morfar och åkte till Skellefteå. Middag med Elin och Johnny innan vi skulle se Moneybrother på Trästocksfestivalen. Alltid lika roligt att se dem, är glad att de spelade både gamla och nya låtar :)

Resten av helgen spenderades i stugan. Det blev canasta, skip-bo, marknad i Byske (med tillhörande munkar och marknadsgodis) där vi hittade ett par Transformers-crocs åt Elliot, god mat och trevligt sällskap!

Nu är vi iaf åter i stan, men förmodligen åker vi till Robertsfors ikväll. Allt hänger på ett telefonsamtal... :)

Igår var en bra dag. Fick hämta min dator som fått ny skärm och hårddisk, var ju trots allt en månad sen jag lämnade in den. Dagen avslutades med en liten vinst på bilbingon :)

Dags att kila upp och se vad grabbarna håller på med...

/Emma

Elliot hittade en fyrhjuling i Svansele

Moneybrother

Elliot dammsuger

Hemma

Vi hade två härliga dagar i Lycksele! När vi kom dit i fredags åkte vi direkt till djurparken. Roligt att Elliot (och vi) fick sällskap av kusinerna! Vi gick runt hela djurparken, och Elliot var nöjd. Älgar, lodjur, bråkande vargar, sälar som gjorde konster, björnar (Morgan fick äran att klappa en av björnungarna), myskoxar, killingar och massa andra djur... Efter att ha sett alla djuren gick vi till Lyckolandet för att åka lite karuseller. Elliot fick åka en flygande elefant och ett litet tåg. Spännande! Sen blev klockan mycket och det var dags för hotellet (och en snabb tur på dollarstore såklart).

Hotellrummet var fint, och stort! Vi gjorde en trippelsäng så vi rymdes allihop i den. Fanns även bastu (som inte fungerade) på rummet. God mat, tillomed Elliot åt mycket! Det fanns även ett bra lekrum på hotellet, så vi gick dit efter middan och lekte lite.

Dag två började med hotellfrukost. Lite besviken på den faktiskt, måste jag säga. Inget bacon eller sånt och brödet kändes lite torrt. Hotellfrukost som ska vara så lyxigt!! Efter utchekningen åkte vi tillbaks till djurparken. Denna dag tog vi tåget runt parken. Elliot höll krampaktigt fast i min hand första minuterna, men sen började han brumma och prata på :) Vi passade på att gå in på Barnens djurpark så att Elliot skulle få klappa djuren. Det var roligt till en början, men sen började en get bräka lite väl nära honom så han blev lite rädd...

Två roliga dagar som sagt! Synd bara att det inte blev något bad på Ansia. Men men, vi lär väl komma tillbaka nästa år :)

Bjuder på lite bilder från helgen (och förra helgen)

Elliot och Morgan åker vattenskoter

Klappar hästen

Visenterna var rätt stora...

Björnfamiljen

Matdags

Puss!

Ser måttligt road ut?!

Ännu mer karusell!

Spännande att åka stora tåget

Elliot matar killingar

Djurpark och bad

Imorrn bär det av mot Lycksele för massa trevligheter :) Bo på hotell en natt, bada, gå på djurparken, äta gott... Ska bli riktigt mysigt att åka iväg bara familjen!

I förrgår lämnade jag Morgan och Elliot i Tryssjön för att åka in till stan och den inplanerade bilbingon. Ingen vinst (som vanligt), men det var härligt att få sova ut! Självklart vaknade jag vid 6-tiden och kunde inte somna om förrän ett bra tag senare, men en sovmorgon till 10 får man ju inte varje dag :) Så dagen igår åkte jag och hämtade hem dem. Passade på att hälsa på farmors i Ånäset och Helena & Stefan i Flarken på vägen hem också.

Det blev en fullspäckad dag igår med andra ord.. För på kvällen var vi bortbjudna till Elin och Johnny på middag - grillat :) Mums! Det lutade mot det idag igen, men hämtpizza blir det istället. Funkar bra det med!

Nej, om man kanske skulle ta och slösurfa lite en stund innan maten? Elliot och Morgan är ute och gungar så jag fick packa och bara ta det lugnt. Jisses vad mycket packning man behöver när man har barn!

Ha en trevlig helg!

Äntligen semester!

Om mindre än 4 timmar slutar Morgan jobba. Härligt! :) Semestern inleds med grillning ikväll med Tomas, Pernilla & barnen. Ska bli trevligt! Sen imorrn är jag bjuden på hotellfrukost så efter den åker vi iväg till Tryssjön. Eventuellt tar vi en sväng på Biltema också, de har ju en del fina öppningserbjudanden...

Idag har jag och Elliot varit ute på en cykeltur. Styxan har tappat sitt halsband så vi åkte till djurmagazinet. Oj vad Elliot tyckte det var roligt med alla fiskar, marsvin och kaniner! :) Eftersom han var på så bra humör gick vi in på Barnens hus och köpte lite Duplo innan vi cyklade hem igen.

Dags att marinera köttet inför middan... Ha en härlig helg!

Men...

Åh, vad drygt! Hade just skrivit ett inlägg men så blev det nåt fel och all text försvann...

Har haft en trevlig helg, med tacos, grillning, canasta och bio :) Elliot ville inte sova när vi spelade canasta med Ann och Jonas i söndags, så han gjorde en helkväll med oss och var vaken 22-00... Tycker han borde lära sig ta sovmorgon när han somnat så sent! :) Såg Eclipse med syster på bio igår, bra film! Snäppet bättre än de förra två filmerna tror jag minsann...

Denna vecka händer inte så mycket. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute en del iaf! Elliot har kommit på hur man kör bakåt med sin Bobbycar så snart kanske han tar sig framåt också :) Ska ringa kommunkontoret, kanske boka Lycksele samt ta en dag på stan - Duplo ska inhandlas! På fredag får älsklingen semester, känns så härligt att vi får en hel månad tillsammans i sommar igen :)

Måste ju passa på att lägga upp lite bilder också...

Målar med fingerfärg

En av favoritbilarna just nu

Busar i tältet

Åker gräsklippartraktor med morfar

Punktering...

...Men Elliot var nöjd ändå där han satt i vagnen och såg när pappa bytte däck

Elliot stortrivdes på stranden!

MUUUUU

Elliot var inte rädd för kossorna på 4H-gården utan både klappade och matade dem gärna