Första advent

Idag är det första advent, så jag passade på att baka lussekatter imorse + göra bounty (som just nu står och stelnar i kylen)... Efter baket åkte vi iväg till Barnens Hus. Tänkte att man kanske skulle få träffa en tomte där, men icket! Tydligen kommer tomten dit nästa helg.. Fick iaf shoppa lite julklappar så det känns riktigt skönt att äntligen ha börjat med dom!

Dagen avslutades med att grannarna åt middag (lasagne - mums!) hos oss, så nu ska vi slänga oss i soffan eller sängen och se Dexter. Sov så ruskigt dåligt inatt så det kommer bli en tidig kväll ikväll! Så typiskt - bara för att Elliot är snäll och sover hela natten utan att vakna till så kan inte jag sova. Oh well... Har ju sovmorgon imorgon så får vila ut mig då :)

Annars har helgen gått alldeles för fort! I fredags gjorde vi pizza och hade fredagsmys. Elliot fick en skål med "stjärnor" så han var helt salig och somnade som en prins efter att ha ätit upp dom! Då plockade vi fram ost, kex och vin som Morgan köpt med sig på väg hem från jobbet. En helkväll i soffan med gotta, idol, pärlplattsbygge blev det :) Det har varit fullt upp hela veckan, så det var skönt att bara kunna vara, och att såklart träffa varandra! Morgan har varit iväg några kvällar i veckan och jag tog mig i kragen och simmade en kväll och poff så var det fredag och vi insåg att vi knappt setts nånting alls!

Igår var vi på kalas. Hannas Johan fyllde år förra veckan så nu var det vår tur att fira honom. Åh, vilket gott fika man fick! Håller med dig Hanna, kladdkakan var verkligen ljuvlig! Efter kalaset åkte vi förbi Elgiganten en sväng innan shopping på coop stod på schemat. Helt slut i kroppen, så det blev en take-away middag från Frasses för mig och Elliot. Morgan lyxade till det med julbord med jobbet...

Snart fyller älsklingen år också... Så jag tänkte bjuda ut honom på middag nån dag i veckan, blir mysigt! Hoppas han kommer bli nöjd med sina presenter, tror iaf han inte har någon som helst aning om vad han kommer få! :)

Ska man kanske gå och kolla om både far och son somnade där uppe eller om vi ska se Dexter?

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0